Alpejska wyprawa - dzień 2. Berno-Visp-Zermatt

Bardzo trudno opisać dzisiejszy dzień w kilku zdaniach...
Zacznijmy od początku,
Po 19 godzinach spędzonych w autokarze znaleźliśmy się w upragnionym Bernie a dokładnie na jakimś niezidentyfikowanym przystanku w okolicach.
Szwajcaria już na wstępie zaskoczyła nas swoimi cenami.
Otóż bilet z Berna do miejscowości Visp, z której dalej można dostać się do Zermattu okazał się kosztować prawie tyle samo co nasza podróż z Polski, (jeśli ktoś ma możliwość kupienia biletu z wyprzedzeniem to warto próbować bo zdarzają się losowe promocje nawet do 50%).

Po godzinnej podróży malowniczymi terenami znaleźliśmy się w uroczym, do złudzenia przypominającym nasze Zakopane Visp, skąd pieszo ruszyliśmy  w kierunku gór.
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie uporczywy deszcz, który padał i padał prawie cały czas.
Po nieudanych próbach złapania stopa dotarliśmy do miasteczka Stalden.
Ze względu na pogodę i świadomość tego, że nasze rzeczy przygotowane na cały tydzień byłyby przemoczone już 2 dnia, postanowiliśmy dostać się do Zermattu pociągiem Matterhorn Gotthard Bahn.

Byłby to pewnie najwspanialszy pociąg na świecie jeżdżący po najpiękniejszej linii na świecie gdyby nie jego cena.
Zermatt okazał się naprawdę bardzo pięknym miasteczkiem.
Był przepełniony wąskimi, klimatycznymi uliczkami gdzie liczne regionalne knajpki i puby bardzo kusiły żeby wejść do środka.

Chwilę zajęło nam znalezienie noclegu. W końcu zatrzymaliśmy na polu namiotowym Matterhorn Camp, które znajdowało się parę kroków od dworca kolejowego.

Podsumowanie:
- Bilet na Autokar z Polski do Szwajcarii po wcześniejszej rezerwacji można kupić w całkiem przystępnej cenie.
Autokary jeżdżą praktycznie codziennie.
- Bilet z Berna do Visp ze względu na liczne promocje warto zarezerwować wcześniej.
- Z Visp do Zermattu można dojść piechotą, trwa to około 7 godzin.
Istnieje też możliwość dojazdu pociągiem Matterhorn Gotthard Bahn, który jedzie godzinę i kosztuje około 36 Franków.
- Najtańszym noclegiem w Zermacie jest pole namiotowe w okolicach dworca (około 200m w lewo) czynne w godzinach 8.30-22.00